Pain is built to last

Visst är det så att man ska lära sig något nytt varje dag, och man ska lära sig av sina misstag!
Ibland behöver man uppleva saker igen för att inse varför man flydde från det sist. Det är med stor lättnad som jag inser att mina instinkter inte var fel, utan hela tiden visat mig i rätt riktigt, fast jag inte förstått det själv. Det är först nu jag kan sätta ord på vad jag känner i vissa situationer, och därför först nu som jag kan hantera dem.
En del av mig vill verkligen skriva ned allt som hänt, och alla kopplingar, alla läxor, alla aha-upplevelser, men det finns inte rum för det. Slutledningarna finns där, det är de som räknas.
Inga mer marängpojkar, de är portförbjudna i mitt liv från och med nu.
Inga barmhärtighetsförhållanden. Någonsin. Inga barnhärtighetsligg heller.
Allt jag gör ska jag i första hand göra för min egen skull, för att jag vill.
Jag kan lita på mig själv, att jag fattar rätt beslut.
Så nu har jag ytterliggare några byggstenar till mitt liv, ytterligare ett steg framåt alltså. Det är lycka. 


                                                                     'you can try to hide away'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0