Var sak har sin tid

Och nu är inte en tid för att bli förkyld.
Det är inte heller tid till att bli förälskad.
Inte heller förbannad.
Faktiskt inte något som börjar med för-.
Men ändå sitter jag här med halsduk på mig och dricker buljong, med fjärilar i magen, och en ilska surrandes i mig som jag inte riktigt får utlopp för. Jag skyller på febern, den kan få vem som helst att få underliga tankar.
Imorgon tänker jag vara frisk, och alla känslor som ens påminner om förälskade känslor är bortförbjudna. Arg kanske jag kan vara, men förmodligen så ska jag bara vara lugn och glad.
Och nu ska jag titta på Morden i Midsommer med min mor. Hon och jag ses alldeles för sällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0