Världens mest långsamma kollaps


Min oförmåga att inte kunna tänka längre fram i tiden än ett par dagar börjar göra mig frustrerad. Man får frågan vad man ska göra i sommar rätt ofta, och jag vet aldrig vad jag ska svara. Det är inte det att jag inte vill göra saker, det är bara det att...ja, jag har ingen energi att fundera på vad, än mindre när. Är trött på att alltid vara den som ska stå för alla ideér, organisera allt, planera åt både mig och alla andra. Jag orkar inte känna mig ansvarig för att saker ska utföras när man är fler som vill det.
Men jag vet vad jag gör idag, Isha kommer över snart. Och vi ska umgås och äta spenat. Imorgon, och tillika resten av veckan är ganska blank. Jag är redo för det mesta.
Någon dag borde jag lägga en stund på att städa mitt rum, för det är böcker och kläder överallt. Det får inte plats mer böcker i bokhyllan, de ligger i högar på golvet och runt om i hela huset. Och ändå tycker jag att jag aldrig har något att läsa. Likaså är det kläder över hela rummet, men jag har aldrig något att ta på mig. Ett riktigt i-landsproblem skulle man kunna tänka. 
'


varför är det ett frågetecken i din röst'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0