Det är det jag vill ha.

"Det räcker med att du ler mot mig en gång.
Egentligen skall det finnas en mur där, utan dess like på Jorden, som aldrig skulle släppa förbi några mongoliska invasioner eller tsunamis, just där skall den finnas. Men utan förklaring är den bara en halv centimeter hög, en liten tröskel. Har den vält?
Dina ögon skjuter igenom mig, väller in i min kropp, får mig att sluta andas. Du är inte längre ett tomt skal för mig, inte begränsad till ditt blonda hår, dina ansiktsdrag, dina armar och ben. Du blir någonting helt annat. I samma ögonblick som du strömmar över min lilla murtröskel ser jag hur du skiner, det strålar från små gula punkter inuti ditt huvud, i ditt bröst.
Jag vet, med säkerheten av tusentals bankvalv, jag vet vem du är, den själ som har berörts av det oändliga och som kommer glimra så här i hundratals år även om du så sjunker till helvetets botten. På en och en halv sekund flyter vi ihop i luften emellan oss. På en och en halv sekund älskar jag dig."

/Okänd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0