Somebody like you and me

Just nu tror jag att jag drömmer. Eller lever i en dröm, något som är förgängligt och flyktigt. Inget varar för evigt, det vet jag, men jag vill inte att den här känslan ska ta slut. Jag vill inte somna inatt, för jag var rädd för att vakna upp till något annat. Mycket kan hända på en natt.

Igår åkte jag ned till Göteborg för att träffa kära Erika, och hon var precis som jag mindes henne, precis lika bra. Vi satt timmar på ett urmysigt café och bara pratade, åkte hem till hennes mor och satt i hennes kök och drack te och diskuterade livet och döden. Vi åkte ned till stan och mötte upp några vänner och drack oss berusade. Dansade, pratade och promenerade genom regnet mitt i natten.
Sen somnade vi skavfötters i hennes säng, och vi vaknade ganska nyss. Solen lyste in, och jag är bara glad. Lugn, och glad.


                                                        'you where here, don't look back'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0