This is all new

Stoppa pressarna, för jag har äntligen kommit till insikt.
Jag har insett att jag har blivit kräsen. Och det, mina damer och herrar, är en helt ny känsla för mig. Den flicka jag var före Karoline nöjde sig med nästan vem som helst, men nu kräver jag total fullkomlig passionerad swept-of-my-feet förälskelse vid första ögonkastet. Jag kan inte nöja mig med mindre, det går inte. Har man upplevt det en gång så är de det enda man vill ha.
Det gör mig lite förvirrad, för det går helt emot vad jag har tänkt de senaste månaderna. Men det förklarar också min rastlöshet, för jag väntar på att kärleken, nej, Kärleken ska komma och slå mig i huvudet. Jag vill se henne och veta att det är henne jag vill ha, jag vill att hela världen ska bli upp-och-ned-på-vänd och tills det händer får jag vackert nöja mig med att vara singel. På riktigt.
Ja, jag är fånigt romatiskt, men jag förnekar det inte längre.

Har för övrigt upptäckt en passion för klassisk musik, och återupptäckt en passion för Woody Allen.


'I know that is true, 'cus I'm feeling my way trough the dark'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0