Friendship never ends

Har ni någonsin upplevt den där känslan av att helt plötsligt inse att du har fått en ny vän?
Det händer mig då och då, att en person som jag inte riktigt klassat som vän, mer som bekant, bara sådär kvalar in som vän. Helt plötsligt inser jag att, ja, jag har faktiskt umgåtts regelbundet med den här personen i nästan två år, eller så. Aldrig har jag tänkt tanken att just den personen verkligen ska bli en del av mitt liv, utan det verkar bara hända ändå. En fika där, en filmkväll här, en promenad då och fem telefonsamtal och två år senare är man faktiskt vänner. På riktigt.
Som Elin, det är ett superbra exempel. Hon var hos mig härom dagen, och vi insåg att vi har känt varandra sen jag var femton, och hon nitton. Det är fyra år som flugit förbi, och ingen av oss har reagerat på det. Men ändå är det fullkomligt naturligt att vi fortfarande hänger då och då.
Jag tycker hursomhelst om känslan av att bli lite överraskad. Det är som att få en present, att inse att man har så många bra människor runt omkring sig, bara sådär.
Jag tycker om mina vänner, och jag försöker vara duktig på att berätta det.  

Kommentarer
Postat av: Nathalie Winberg

: )

2007-11-07 @ 22:04:28
URL: http://winbergswardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0