If I cry

Jag pendlar mellan ett fruktansvärt vardagligt praktiskt läge och ett extremt existensialistiskt filosofiskt.
Hur existensiellt är det egentligen att diska?
Om allt påverkar mitt mående, och min mentala häsla står i direkt med allt jag gör, tänker, känner, läser, säger och ser, och att jag egentligen borde meditera 24/7 men hur gör man då med tvätten?

Det är många olika nivåer att ta hänsyn till. Jag har inte riktigt hittat balansen än, att leva nu samtidigt som jag måste bibehålla någon slags framtidsvision. Jag har lättare för att lyssna på mig nu, och kanske blir jag lite lugnare, men på ett högst paradoxalt (eller kanske helt logiskt?) sätt gör det mig mer energisk.

Inatt sov jag dock i 16 timmar, så imorgon måste jag gå till vårdcentralen. Den där mystiska infektionen jag tydligen hade har i kroppen måste jag få bukt med. Det är att ligga i hårdträning inför Vårruset som går av stapeln 14 maj, 5 km på 35 minuter är målet. Tydligen så är det inte så smart att träna om man inte är frisk.

Idag var det premiär! Första turen på inlines, så underbart gött. Har överlag varit ute mycket i solen idag, tvättat fönster hos mor min, och ätit glass. Glass är gott. Egentligen borde jag plugga nu, men min hjärna vill inte samarbeta. Min hjärna vill kramas och mysa och pussas, och inte bara min hjärna! Mitt hjärta och min mage, och faktiskt alla mina organ är med på den idéen.

I helgen bär det av till äventyr i Göteborg, ska äntligen få ta den efterlängtade fikan med min Nathalie. Satsar på en grymt skön helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0