Det är för sent att avbeställa

Detta fick en minnesbild att poppa upp i huvudet på mig; (och jag tror inte att jag har skrivit om det förut. Om jag har det, ursäkta upprepningen.)

Det är en kväll i Malmö, jag och D. hänger i lägenheten. Under dagen har vi gjort lite allt möjligt, jag har hur som helst hållt på med en hel del korsord. Nu sitter vi i vardagsrummet och han spelar massa Hasse&Tage-klipp för mig. Ofta skrattar jag så jag gråter, vilket är jobbigt, för att om man inte är tyst så hör man ju inte riktigt vad de säger och då missar man ju det roliga...
Hur som, ett av klippen är Hasse som är en riktigt gammal farbror som pratar om sitt liv. Hur han har det och vad han gör och hur det ser ut hemma hos honom. Bland annat nämner han att han har ju till och med antimakasser på fotöljerna!

Vid omnämnandet av dessa stelnar hela jag till. Jag sätter mig käpprakt upp och hör inte längre vad Hasse pratar om. Ordet 'antimakasser' är det enda som går runt i huvudet på mig. D. betraktar mig frågande, och ännu mer när jag rusar upp och springer ut i köket. Någon sekund senare är jag tillbaka med korsordet i handen.

'Skyddar nackstöd' : Lucka N Lucka Lucka M Lucka K A S Lucka E R

Ordet hade gäckat mig hela dagen. Jag kunde inte för mitt liv komma på vad det skulle kunna vara.
Sen skrattade D. hela kvällen åt att jag regaerade så kraftigt. Bara på grund av ett korsord, och ett ord som antimakasser dessutom.


Kommentarer
Postat av: Julia

Korsordsuppenbarelser är en magisk sak.

2008-08-16 @ 22:46:00
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Nathalie Winberg

Du sa det till mig en gång i alla fall :)

2008-08-17 @ 00:02:12
URL: http://www.nathaliewinberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0