Step by step

Mitt liv består av listor.
Listor på det som ska packas, det som ska tas med, det som ska ställas undan. Listor på personer att ringa, saker att kolla upp, saker att anmäla och skicka in, saker att säga upp och saker att göra. Listor på vad som kan slängas, säljas eller bytas. Listor på mat, kläder, böcker. Listor på vad som ska renoveras, göras om, målas, tapetseras. Listor på vad som ska införskaffas och kompletteras.

Det är mitt sätt att strukturera upp allt som händer nu, fast jag börjar mer och mer luta åt att göra processen så kort som möjligt. Ska det vara så skulle jag kunna ha lägenheten i Tibro tömd och städad innan augusti är slut, och då skulle jag slippa pendlandet. Istället skulle jag kunna vara hemma, i Malmö, hela tiden.

Min nyckelknippa har utökats med två nycklar.
Mitt namn står redan på dörren bredvid hans.
Min tandborste bredvid hans.
Våra kläder i samma garderob.
Han tycker (tydligen!) inte så mycket om paprika, men hade köpt det till mig.
Hans skor uppradade till höger i hallen, mina till vänster.
Min stora te-mugg i skåpet i köket.
I badrumsskåpet står mina saker till vänster, hans till höger.

Jag är så kär och så lycklig och så lugn och så säker och glad och tillfreds och det är så rätt och jag har inte ens bråttom, för jag vet, jag vet...Jag vill inte vara någon annanstans.

Kommentarer
Postat av: ruphus

Åh, vad mysigt det låter med "min tandborste bredvid hans" :) Lycka till med all flytt!

Kram!

2008-08-09 @ 11:11:08
URL: http://therealruphus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0