I våra mörka länder

Så var det måndag morgon och första dagen på resten av mitt liv, igen.
Malmö är ljusgrått och frisyren från festen i lördags sitter fortfarande i.
Tydligen ligger det en produktiv vecka framför mig, och det är bra, för det verkar ju alltid finnas tusen saker att göra. Idag har iaf beställt folkbokföringsblanketter, heja mig! Eftersom klockan inte ens är halv nio tycker jag att jag kan unna mig lite vila nu. Ah, det är det där med att skjuta upp saker. Diciplin Sara, diciplin. Ska försöka att inte hamna framför Backpacker, då lär jag ju vara fast för alltid.

Visste ni att det snart är jul?
Jag tror att jag gick igenom samma sak förra året, att jag inte riktigt förstod hur nära julen det var, och sen, vips! så var den över. I år blir det jul i Skåne, med Grisen i stan eller med älskling på landet återstår att se. Är det någon som vill ge mig en bok, ett par bruna tofflor till min nya pjamas eller göra-egna-smycken-saker i julklapp är det bara att höra av sig om man vill ha adressen hit.
Sen ska jag grillera min första egna skinka. Det gäller ju att utmana sig själv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0