If I sang out of tune

Idag njuter jag av min hemmafrutillvaro. Detta för att jag igår var på infoteket och fick information och blanketter och grejor. För att plugga. Efter jul. Hej och hå.

Så då njuter jag idag. Ligga i sängen medans mannen rusar runt och skriver analys, äter frukost duschar och gud vet vad mer. En liten yoga-session, dock ganska oinspirerat. Lite sallad till lunch och nästa steg på dagordningen är att gå och posta brev, samt handla middagsmat. Och, håll i er, vaniljyogurt med choklad. Som smält glass med chokladkross i. Helt fantastiskt gott. Och jag gillar inte ens yogurt.

Någon gång ska det bakas lussebullar och bröd och ja, jag ska göra en julskinka. Mest för att jag aldrig gjort en själv, men också för att det ju är sjukt gott. Tyvärr finns det ju ingen snö så långt ögat når här i Skåneland, men alla fina ljusdekorationer runt om i stan är himla mysiga. Särskilt på Gustav Adolf.

Ett projekt just nu är den trerättersmiddag vi ska ordna ihop och ha på fredag. Mycket tid i köket säger jag bara. Sen är det fest i kollektivet, också på fredag och på lördag ska jag och Daniel resa lite här hemma.

Sen helt plötsligt kommer det vara julafton. Jag vet att det är flera dagar mellan lördag och onsdag, men jag vet också att de kommer försvinna i ett nafs och helt plötsligt kommer det vara julaftons morgon. Förhoppningsvis utan kaos i mitt huvud. För tydligen! Tydligen, så jag ska jag fira jul med Daniels familj. Hos Daniels mamma. Som jag aldrig träffat. Med Daniels mormor, som jag har träffat, och som var den som propsade på att jag skulle med för ' det verkar ju vara lite mer seriöst nu ' .

Mer seriöst nu? Än när? Jämfört med vad?

Gah. Jag samlar krafter. Det kommer gå bra, jag affirmerar för fulla muggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0