Aldrig mer den där hemska känslan

Att höra de där orden.
Jag är glad över att vi träffade varandra. Att jag träffade dig.
De orden betyder att det finns människor som är glada över att jag finns i deras närhet. Ikväll blev ett slags avstamp, en ordentlig start, på en ny relation. Vi har träffats några gånger, men det är först nu som jag börjar känna mig säker på det. Tänker inte ens börja förklara hur det förhållandet är, eller vad det går ut på, men det känns bra. Och att vara hoppig och pirrig och lugn på samma gång är otroligt skönt.

Det börjar hända något inom mig. Eller om det bara är en fortsättning, jag vet inte. Men det är som ett litet skalv, som sakta men målmedvetet fortplantar sig genom mig. Nya beslut växer fram, nya tankar, nya drömmar. Sakta, sakta. Men säkert.

Starka händer på ens kropp, svett, skäggstubb som gör rispor mot ens rygg, tunga andehämtningar, en kall kropp, en varm, en otroligt stark, en upplöst, lemmar omslingrade.
Jag har haft en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0