För det är måndag morgon

Vilken känsla att gå hem på tomma kalla gator halv tre på natten, magen öm av att man skrattat så mycket. De nya skorna med klack klämmer, på ett mystiskt skönt sätt, kylan gör att jag inte känner så smärtan. Det är en lycka att öppna sin egen dörr och mötas av en grå lurvig varelse som spinner så det överröstar allt annat när man tar upp henne i famnen. I sovrummet hittar jag en fördjupning i en tröja jag slängt av mig på sängen där hon legat och sovit. Jag känner mig nöjd och lycklig, jag har känslan med mig av att avslutat en hög arbeten som jag skjutit på länge nu. Det ligger ett par helt nya sandaletter i min skogarderob och Grand Canaria och sol och värme hägrar. Nu ska jag lägga mig i min gigantiska underbara säng och låta mig svepas in, om av värme, och drömma ljuva drömmar. Imorgon ska det svettas på gymmet.


Jag: Fast det är lite jobbigt att behöva raka sig igen.
Isha: Ja. Känner inte du dig lite konstig när du inte har något hår?
Jag: Eh. Nej?
Isha: Men jag menar...känner du dig inte lite som en vandrande fitta?
Jag: VA!?
Isha: Ja, typ som att fittan leder vägen!

Och detta sades i helt nyktert tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Det säger jag inte!!

Mobbing på hög nivå! ahahaha

2008-02-05 @ 02:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0