Småstad

Det är något väldigt speciellt med att bo i en liten, eh, by. Ett samhälle, om man ska vara korrekt, och det ska man ju. Konstiga fenomen som att man hälsar på typ alla man möter, man kan gå vart som helst, och man behöver inte visa leg även om man inte känner kassörskan, bara för att hon har sett en förut. Oftast trivs jag med det, att bara dra på sig skorna och gå ned på byn. Att jag har typ tjugo familjer inom en radie av en kilometer som inte alls skulle tycka att det vore konstigt om jag ringde på och behövde hjälp med något.
Lika mycket som jag trivs och har anpassat mig till att leva så, och trivs med det, lika mycket trivs jag i stan, eller ja, Göteborg. Där man kan andas saltig förorenad luft, kryssa sig fram mellan folk, bilar, bussar och spårvagnar, vara en i mängden. Läskigt fort vänjer jag mig vid att det alltid finns öppna affärer, saker att göra och att vagnar och bussar går typ hela tiden. En slags tillgänglighet.

Ikväll är det Let's Dance och Isha och Sara kommer hit. Imorgon ska jag träffa Mimmi och följa med henne på en schalgerkväll. På söndag är det träning och sen får jag besök. Nästa vecka är det lov och jag och Sara ska maratonplugga typ halva svenska C. Och sen, den 27, lyfter planet mot sol och värme. Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0