En extra dag

Jag har haft lite problem med vad det är för dag idag.
Ideligen tror jag att det är måndag. Sen får jag stanna till och inse att det är söndag. Då drar jag en djup suck av lättnad, en hel dag till här. Underbart.
Men.
Nu är det snart måndag. Om några få timmar (tio) så är det bara ett dygn kvar i Malmö. För den här gången, ska väl tilläggas, men, jag vill inte åka.
Jag höll på att skriva att jag vill inte åka hem, men det är inte hem, här är hem, så jag vill inte åka bort. Jag vill vara kvar här. Den här lägenheten luktar mer hemma än vad min lägenhet någonsin gjort, och nu har jag verkligen bevisat för mig själv, och alla andra (?) att det är hemma även utan honom.
Åhå.
Men nej, det är upp i landet, tvätta kläder, träffa vänner (jag saknar er så det kryper i huden, och jag har så mycket att prata om, mina underbara), jobba, mysa med katten, ringa samtal, säga upp lägenheten, börja packa, vara hundvakt och allt annat och ingenting. Jag har saker att pyssla med. Det kommer blir bra. Det handlar ju trots allt bara om ett par veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0