Hon var blott tjugo år

Min tjugoårsdag.
Jag vaknade av mig själv, redan innan tio, och det var nog den bästa present jag kunde ge mig själv. Började sedan dagen med att äta en lång frukost med mig själv, en frukost som inkluderade färsk ananas. Mums. Vidare tog jag det behagligt lugnt, och promenerade så småningom ned mot stan där jag i en timme gick runt och kikade i massa små affärer innan jag köpte min födelsedagspresent till mig själv; ett par vita Keds som jag suktat efter i månader.

Hade bestämt med Clara att mötas utanför systemet klockan två, varav vi upptäcker att de stängde vid detta klockslag! Chock var ordet, men som de företagssamma unga kvinnor vi är tog vi raskt reda på var närmaste öppna systembolag låg, och traskade dit. För mig var det en ny värld som uppenbarade sig, då Clara introducerade mig i öl-världen. Jag, som då oftast och helst dricker vin, kände mig handfallen, men litade totalt på henne. Snubben i kassan gjorde en stor affär av min födelsedag, och uppmande mig att rama in kvittot.
Vidare hem mot mig, via affären, där vi blev expiderade av den snygga rödhåriga tjejen, som kände igen mig, och jag fick grattis-önskningar från henne också.

Clara och jag lyxade med kött, dagen till ära, och potatissallad. Väl hemma satt vi och pratade och drack öl, förberedde maten, pratade ännu mer, andades lite lustgas, åt, drack mer öl, lade tarot, bakade kladdkaka och drack varsin cider och ja...Timmarna gick fort! Efter en dusch och lite fixande var klockan redan elva och vi var på väg ut för att hitta nåt najs ölhak att hänga på.

Vilket vi också gjorde! Delade bord med två tjejer, och jag skrattade så mycket så jag grät. Mer öl, och saltlakritsshots, mycket goda! En rolig servitör, men det roligaste av allt; på toaletten hade de en vanlig toastol, och en mindre, bredvid varandra! Clara och jag var ju bara tvunga att gå samtidigt, bara för att, och vid Gud, jag har nog aldrig skrattat så mycket. Hela situationen, att sitta där, bredvid varandra! Ja. Ni kan ju tänka er.

Ölhaket stängde redan ett, men vi kände ju att kvällen var ung, så det var bara att dra vidare. Till slut hamnade vi på Deep, där det var Wonk och massa bögar. Och flator ska tilläggas, men de verkar inte riktigt vara så dansanta. Hängde en del i kareokerummet och sjöng oss hesa, dansade oss svettiga, och natten gick så fort. Helt plötsligt var klockan fyra och genomsvettiga och trötta och glada och fulla skildes vi till slut åt.

Det var med tunga fötter och lätt hjärta jag gick hem i natten, eh, morgonen. Många detaljer att ta in, många flörtar att le åt, oändligt många skämt och dansmoves, uppraggningsförsök och diverse annat.

Jag mådde som en prinsessa hela dagen, och idag har jag väl mått som jag förtjänat antar jag. Har sovit ofantligt mycket, läst en del, försökt att äta och dricka vatten, men överlag legat på divanen med ett täcke och rört mig så lite som möjligt. Nyss var jag nere och köpte chips, det känns som att det behövs.
Imorgon är sista dagen i Malmö, då ska jag städa och fixa har jag tänkt. Om det inte är sol, då lär jag ligga rätt så mycket nere på gården och sola mig.

Kommentarer
Postat av: ruphus

Men grattis tjejen! Förlåt om jag är i efterskott men får väl erkänna att jag, p.g.a. öl, inte varit den skarpaste kniven i lådan i helgen. Kram!

2008-07-20 @ 23:39:21
URL: http://therealruphus.blogspot.com
Postat av: Clara

himla fin dag vi hade sara :) kram.

2008-07-23 @ 01:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0