Jag har lurat mig själv

(Alltså, jag måste bara förtydliga lite; mina rubriker är alltid låttexter eller citat, och ibland när jag inte har någon som jag direkt känner för, så tar jag första bästa som kommer på radion. Ja. Så, tack Håkan för dagens rubrik.)

Inatt kunde jag inte riktigt somna, vilket kan förklaras med att jag i princip sov hela dagen. Men, jag upptäckte också när jag låg där mittemellan sömn och vaka att jag väntade på honom. Någonstans i min pyttelillahjärna så väntade jag på att skrivbordsstolen i vardagsrummet skulle knarra till, bökas lite på toaletten och sen skulle han krypa ned bredvid mig. Som många nätter förut.
Men nä.
Det hände ju liksom inte, no shit Sherlock. Människan är en sisådär 40 mil upp i landet, och när jag väl somnade var väl ungefär när gongongen ringde och väckte honom. Vi verkar inte riktigt vara i fas, rent dygnsrytmmässigt. Å andra sidan har han varit med mig hela dagen idag, på ett sätt som jag inte riktigt kan förklara.
Idag har varit konstig överlag; jag åkte till IKEA. Gick runt där och höll på att få bryt på alla människor och ljud och ljus och hjälp, vad stressande det var! Dessutom var det bara en stor saknad, han skulle vara med. Han ska vara med. Det där är inget jag ska göra själv.
Så jag åkte hem. (Först åkte jag buss runt halva stan, bara för att lugna ned mig lite. Sen gick jag genom Möllan och höll på att förfrysa, och så passade jag på att handla lite mat.)
Sen somnade jag på soffan.
Vaknade av att jag drömde helt mysko.
Åt.
Nu sitter jag här.
Lyssnar på Kvällspasset.
Ska snart städa lägenheten fin. Gå ut med skräp, packa det sista och sen...
Sista kvällen.
Fuck.
Jag vill inte!

Kommentarer
Postat av: ruphus

Jag vet inte! :/ Jag skulle ju ha hälsat på Pettan senare i veckan men det verkar inte som om det blir av nu. Åhåå, eller ja jag ska ju på pride, men det är väl det mest söderut jag kommer? Fast det kan ju hinna ändras.

2008-07-21 @ 19:23:29
URL: http://therealruphus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0