Så är jag uppe bland molnen

Expedit: (På bred skånska) Ja?
Jag: Två paket lustgas.
Expedit: Ja. Det blir nittio kronor. Ta det försiktigt nu.
Jag: ??,
men nickar, betalar och går ut.
Först på gatan inser jag det roliga och börjar garva. Hoho.


Att timmarna går fort när jag och han är ute och spatserar är något som jag alltid reflekterat över, och tyckt vart väldigt härligt. Att vi kan vara ute och gå i timmar. Först idag insåg jag att det är fullt möjligt att göra det även ensam i den här staden. Jag gick ut vid tre, för att kolla lite snabbt efter några grejor.
Som ledde till massa strosande in och ut i affärer.
Second hand-kollande. Te-inhandlande.
Ett par koppar kaffe och korsord på Simris.

Dessutom har jag hunnit både tvätta fönster och kläder idag. Och diska. Och läsa en hel del. Och duscha och sånt krafs. Nu, om jag inte går ut och tar en öl, funderar jag på att kolla om inte Clara har lust att komma över och provdricka mitt nya te, med mitt hemmabakta bröd till.
Sen har jag ju lustgas också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0