Do you feel (fil) like I feel (fil)

Man borde inte släppa lös mig i en mataffär efter spenderat en helg med en ekotrippad människa, och dessutom ätit så nyttigt och vegetariskt att jag nästan blir mörkrädd.
Jag går ut från Ica med en (ekologisk) kasse full med:
Färskpotatis, charlottenlök, (ekologiska) äpplen, créme fraiche, (ekologiskt) vetemjöl, (go green) bönor, fiberbröd, färsk chili, (ekologiska) röda linser, färsk broccoli, timjan och ägg.

Var är alla snabba kolhydrater? Alla multinationella produkter? Allt raffinerat socker? 
VAR ÄR CHOKLADEN!? Det är nog något allvarligt fel på mig.  

Och just nu står min underbara linssoppa på spisen och puttrar, och gula ärtor ligger i blöt för kommande ärtsoppa, och det lutar åt att det blir kladdkaka ikväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0