Nu grönskar det

Efter nära-på-dödsångesten tidigare ikväll för att jag verkligen inte kom någonstans med uppsatsen har de senaste timmarna varit sjukt förlösande.
Först någon timme med honom i telefon, redigering, diskussioner, kritik, och blod, svett och tårar och sedan lossnade det. Inte för att jag är färdig, men jag har ett skapligt första utkast att slänga på katedern om tre timmar.
Sen återstår bara att utveckla, inveckla, uppveckla, ja, veckla på alla sätt som finns. Vrida och vända på alla resonemang, granska fakta, korrigera ordval och upprätthålla den röda tråden, som jag hoppas ska finnas.

Trots att klockan närmar sig fyra känner jag mig ganska pigg, och tur är väl det. Jag har nämligen fortfarande ett prov att plugga till, förutom all förberedelse för Malmö.
Men det kommer gå fint, nu känner jag att jag kommer gå i hamn med det. Om tolv timmar är jag i ett soligt Malmö, med det sista provet för terminen gjort, med en man att kyssa och bli omfamnad av. Kan det egentligen bli bättre?


Så, nu är min rast slut. Back to business!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0