Då kom han grabben med G

Lördagen började underbart, och avslutades aldrig. Vaknade upp bredvid Johanna, och den underbara människan går upp och sätter på kaffe. Klockan är inte ens tolv och vi hänger på min balkong, får i oss koffeinet innan vi ger oss ut och äter glass på Candela. Satt i trädgården ett bra tag, diskuterade livet och människor, relationer och Sveriges land.
När hon på eftermiddagen ger sig hem far jag över till mor min och utför lite trädgårdarbete, städar altanen och utemöblerna. Jag hade ställt in mig på en lugn kväll sen, lite städande och pluggande.

Men icke.
Sara lyckas övertala mig att vi ska ut och svira, eller, hennes egentliga ord var att hon ville bli full och titta på dumma människor. Jag tänkte väl att det är ett kanon tillfälle att få klä mig i klänning, klistra på lösögonfransar och dricka vin. Så, med en halv flaska vin i blodet for vi in till Skövde och Pim's. Vi var, som synes, snygga som få.



Väl sittandes där på utservering gör vi som brukligt, tittar på folk, skrattar åt folk, blir berusade och uppdaterar varandra vad som hänt sen sist. På något vis börjar vi interagera med en kille som stod och väntade på att gå in på stället bredvid, och det slutade med att han kom in och satte sig vid vårat bord. Timmarna flög förbi, och som på beställning ringer en vän till Stremt (killen alltså) och inviterar oss till andra perioden av en grillfest.

Vi hakar på, hem till Stremt och hämtar Cristal och en gitarr och i en taxi bort till Boulonger. Där var det som ur en film, ett bord med glas och vin, en nytänd grill, och härliga glada människor av varierande åldrar och kön och dialekter. Klockan är nu närmare två på natten, men detta har ingen en tanke på.
Allt fler människor strömmar till, Johanna dyker upp, och lite random folk som går hemåt i natten stannar förbi, tar sig ett glas och ja, intelligenta samtal är att överdriva. Men trevligt var det.

Någonstans här flyttar vi, med tanke på grannarna, ut på allmänningen, och där sitter vi, mitt på en stor gräsmatta och möter morgon. Hur många gånger detta yttrades vet jag inte, vi mötte morgonen i fyra timmar, invirade i diverse jackor och filtar, sjungandes (skrålandes!) på alla sånger vi kunde komma på. Stremt höll ett tal om hur han älskade att vara berusad, och 'möta morgonen och sommaren' på det här underbara viset.

I precis samma anda och lycka gick natten och klockan sju på morgonen, söndag, sveps det sista vinet, stolar ställs tillbaka och vi börjar vandringen genom staden. Sara far hem till Tibro, men jag och Johanna stannar hos Stremt. Johanna var helt lyrisk för hon fick ett eget rum (- Som att bo på Plaza!) och jag kvartar bredvid Stremt.

Här kommer det jag är mest stolt över; vi hade inte sex! Ja, okej, jag somnade med klänning på, vaknade nån timme senare och vi vänslades lite, och ytterligare några timmar senare när jag rycktes ur mig dvala så var jag naken, men faktum kvarstår. Och jag är stolt som en tupp.
Hursomhelst, jag smyger upp, väcker Johanna och vi försöker utan buller ta oss ut ur lägenheten. Med tanke på kvantiteten alkohol som konsumerats och på att det bara var några få timmar sedan vi drack det sista så var vi allt annat än nyktra och hade bara en sak on our minds;

Transfetter. Till McDonalds, på höga klackar, sommarklänning, rufsigt hår och gårdagens smink, mer full än bakis och det måste vara något av det underligaste jag gjort. Att sitta där mitt på dagen och kolla på alla pigga söndagsflanerare och själv känna sig så sliten och dekadent att det finns inte...ja. Det var spännande.

Långt senare kom jag äntligen hem, lyckades plugga någon timme innan jag somnade. Halv sju på kvällen. Lycklig var jag i morse när jag vaknade, utvilad, och bara hoppade in i duschen och iväg till skolan. Jag förstod inte riktigt var söndagen tog vägen. Hela helgen var ju en lördag! Och vilken lördag sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0