Älskling, flyg till mig

Förra veckan upptäckte jag Jason Mraz, en vecka innan det var det Tegan&Sara, en stund innan det var det Maia Hirasawa, innan det var det nog Hello Safride. Nu har jag fått en ny kärlek: Melissa Horn.
Tack p3.
Så promenaderna till och från skolan var fantastiskt härliga, på ett sådant där vemodigt sätt. (Provet i franska gick f ö skit, och sen hade vi genomgång kring alla tusen tempusformer och jag känner mig helt bortkollrad. Dessutom visade det sig att Malin, som är typ världens bästa studievägledare är mammaledig, och jag vill verkligen inte prata med Ingemar, för jag hör aldrig vad han säger, men jag behöver någon som hjälper mig i studiedjungeln. Gash. Vet inte hur jag ska lösa det. Än.)

Just nu längtar jag efter poesikvällar med kaffe och cigg med trevliga flickor, jag drömmer om en resa till Norrland, jag blir varm innombords av tanken på alla trevliga utflykter som planeras, jag pirrar av glädje inför all tid som spenderas med mina vänner, jag längtar efter alla ljusa sommarnätter med vin och alldeles för mycket skratt, jag ser fram emot känslor som kommer förstärkas. Jag tycker om det liv jag målar upp, jag vill flytta in i den bilden.


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Jag ständigt runt med ett fånigt leende på mina läppar, och jag känner mig fokuserad, dynamisk, stark, kapabel, full av kapacitet. Faen vad bra allt är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0