Blog for the nerds

Jag känner att jag behöver försvara min egen nördighet. Säkerligen helt omotiverat, men likväl ett pockande behov.
För jag skulle tro att jag hamnar lite mittimellan ganska ofta, gällande nördighet. Jag ser inte påfallande nördig ut, och jag kanske inte alltid beter mig på det viset heller.

Jag älskar att lösa korsord, och sitter i skrivande stund (det var svårt, jag behövde en paus) och löser dagens i DN. Samt äter grönsaksstavar. Till frukost, kanske ska tilläggas, jag har ännu inte klivit upp ur sängen, mer än för att hämta grönsaker och korsord. Just detta kanske inte är så nördigt, men inte faen är det helt...onördigt?

Någonstans i min bokhylla står det en låda. Den lådan innehåller bara korsstygnsbroderier. Mönster, garn, nålar, ramar, flisselin, you name it. Och detta står jag för! Dock står det bara 'Pyssel' på etiktetten och det tycker jag verkligen för oss vidare till näsa punkt...

...någon som har varit hemma hos mig kan verkligen gå i god för att jag sätter etiketter. På allt. Jag menar, titta in i min frys bara. Eller i min bokhylla. Eller i städskåpet. Kan jag sätta en fin etikett (handskriven) på, då gör jag det!

Utöver det kan jag nördigt mycket om fruktansvärt konstiga saker. Säg; hur vanligt är det att man sitter på en fest, full som ett ägg, och blir så insnöad i en betapet-diskussion att man änna glömmer bort att det finns andra samtalsämnen? Eller att ha Scrabbelförbundets hemsida som favorit. Bara för att. Jag menar, SAOL 13 kom ju ganska så precis ut och man måste ju uppdatera sig.

Ja. Det kanske räcker med nördighet idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0