Do it, do it real good

Idag har varit en sådan där underbar dag, då jag verkligen känt att jag lever.
Trots bara några få timmars sömn börjar jag dagen med franska, sen ett prov i samhäll, det tredje den här veckan. Var mitten på dagen försvann vet jag inte riktigt, försökte sova, utan framgång, och kollade jobb. Det fick mig att verkligen inse att jag trivs väldigt bra med att plugga. Faktiskt.
Sedan drog jag i shorts och linne ut på byn med Isha, vi köpte glass och promenerade, kollade i affärer. (Vic's, Erlanders och Apoteket, yay!). Hem till mig och sen vidare till Milan (- Här är hon som alltid ska ha extra sås! / Jag om Isha till killen som jobbar där. Det blir så när man är stammisar.)
Vi satt där på uteserveringen i nära två timmar, käkade, kollade på folk och bilar, försökte komma på olika länders nationalsånger (kirrade England, Frankrike och Australien, men vi kunde för bövelen inte komma på USAs) och snackade skit och djupa grejor.
Vidare hem till mig, där vi verkligen flummade loss, såsom bara vi kan. Totalt underbart, och jag har ont i magen nu för att jag skrattat så mycket.
Nu är jag trött, och ska sova, för imorgon blir det utflykt till Hjo med Johanna. Det ska bli så sjukt trevligt, och jag vill ju vara utvilad och snygg.

Idag blev jag dessutom en lotion, en fotkräm, rakhylvar, ett ansiktsvatten och skissblock rikare. Jag är mest taggad för skissblocket, har blivit så sjukt inspirerad. Ska bara leta fram mina kol- och blyertspennor och låta det komma fram, det där konstnärliga i mig.


Isha - Mongosen kommer. (Tittar bakom mig. Jag vill inte vända mig om, men fattar inte riktigt vad hon menar.)
Jag - Vilka mongos? 
Isha - Sch! De kan höra dig. 
Jag - Hm. Kan de engelska? 
 
Sen visar det sig att de 'mongos' hon menar är två killar som vi mött tidigare, som spanade in oss. Jag trodde att hon faktiskt menade...äh. Vad icke PK det blev nu. Men roligt var det.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: ruphus

Haha! Vi ses på ett tag! :)

2008-05-09 @ 07:46:30
URL: http://therealruphus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0