For everyone including me

För första gången på många dagar känner jag hunger. Aptit. Tack och lov har jag massa mackor i min väska, och snart kommer Isha hit, och vi ska dricka vin och lösa världsproblemen. Jag ska ha klänning ikväll, vilken har jag inte helt bestämt. Ute är det sommar, det är något i den torra luften som andas in som lovar något. En värme.

Jag försökte meditera förut, en meditation som jag bara gjort en gång, då med en röst i telefonen som guidade mig. Det var inte lika lätt själv. När var det jag skulle hålla andan? När skulle jag ta tre andetag med magen, och sen tre andetag i bröstet och sen återgå till djupanding? När var det jag skulle föreställa mig ljuset?
Många frågor blev det, så resultatet blev väl mest att jag slutade frysa, för jag låg under täcket, och att jag nästan somnade. Vilket egentligen borde vara omöjligt, med tanke på att jag precis sovit 13 timmar.


Jag ska inte förringa mig själv.




(Är det någon som är haj på statsskick är ni varmt välkomna att höra av er!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0