Forever young

Nyss kollade jag på min termometer och den visade 31 grader.
Jag tycker om sommar. På sommaren kan man sova till elva och vakna alldeles svettig och varm och ta en härlig dusch det första man gör. (Svettigheten berodde nog mest på att jag av någon outgrundlig anledning sov i flanellpjamas inatt. Ibland förstår jag mig inte på mig själv.)
Sen kan man trippa ut i kjol och linne (igen) och sitta på Candela (igen) och äta glass (igen). Mamma var på glass-bjudar-humör, hon försökte tillochmed bjuda Anton på glass, fast han tackade nej.
Vidare kan man hitta ett par underbara byxor på bim's och nu sitter jag och smider planer på att övertala mamma om att jag borde få en skolavslutningspresent. Ha. (Det värsta är att jag tror att jag kommer lyckas.)

Alldeles om en stund kommer Sara hit. Jag fick städryck, men sen så hamnade jag här, och här lär jag väl sitta tills hon kommer antar jag. Eller så rycker jag upp mig och gör nåt vettigt. Det vet ingen människa, inte ens jag.

Imorgon, mina vänner, så är det sommarens första grillfest på min balkong. Dörren är öppen, alla som vill kan kika in, ta med käk och dricka och kom och njut av den trevliga stämningen bara. Jag har dessutom en stor säng, så de som inte vill åka hem kan stanna hela natten, jag bjuder på frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0