Hela livet blev en helg

Jag går som bekant i skolan, och för stunden läser jag tre olika kurser; Religon A, Samhäll B, och Franska steg tre.
Franskan läser jag med en vanlig klass, och har två lektioner i veckan, måndag eftermiddag och torsdag morgon. Det går okej, jag menar, jag är inte där varje lektion, men tempot är inte så högt så det går fint.
I de övriga kurserna däremot har jag bara handledning. Det är jättebra.
Men.
Det råkar sammanfalla sig så att det är samma lärare som är handledare i religon och samhäll. På givna tider, varje dag är han i en viss sal, för genomgång eller prov eller vad man nu känner för. Han är jättebra. Men, han är en sådan där morgonpigg jävel, och det känns som att han med flit har lagt merparten av lektionerna tidigttidigt på morgonen.

Så dagar som idag, när jag råkar försova mig bara lite, så är det kört ändå, för det är ingen idé att gå till skolan. Det är en stackars timme om dagen som jag behöver pricka in, just för tillfället för att göra massa prov, och jag sover. Jag sover inte på nätterna, men på mornarna.
Jag är inte riktigt nöjd med detta. Resultatet blir att jag pluggar i min ensamhet och bara lagrar på mig saker att spotta ut vid provtillfället, när jag väl lyckas ta mig till skolan. Det är inte helt tillfredsställande, och eget ansvar i all ära, men nu vill jag verkligen ha någon som sparkar mig i rumpan. Eller, ännu hellre någon som lugnar min hjärna så jag kan somna i tid på kvällarna.

Kanske en sådan där Kalle Anka-klocka som drar av en täcket vore att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0