Katten Gustav

Min första tanke när jag vaknade idag var att 'Lasagne vore sjukt gott'.
Alltså blev det mitt projekt idag, att göra lasagne. Det blev inga steg-för-steg instruktioner idag, för att
a) När man ska göra lasagne, och är ensam, så behövs all simultankapacitet till att få ihop alla delar och det finns inte rum att ta bilder på varje steg. Om man inte vill bränna bechamèlsåsen förstås. Men det ville inte jag.
b) Min köttfärsås gör jag helt på känn. Alltså, jag slänger i lite allt möjligt, beroende på vad jag har hemma. Och det är något som inte ska dokumenteras, för ja...det ska göras på känn, och bli olika varje gång.
Bechamèlsåsen gör jag också på känn, och jag vill inte få skäll för att att jag inte bottenreder på rätt sätt, så jag lägger inte upp någon information om det.
c) Ehm. Jag var hungrig och glömde ta kort.

Här är dock det färdiga resultatet! Den var ungefär tio gånger godare än vad den ser ut att vara, trots att jag inte orkade äta så mycket. Så, speedar ni er hem till mig så bjuder jag på det som blev över!




En närbild på smaskigheten:


Mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0