Men vem räknar precis

Torsdag: Åker ned till Göteborg, och Nathalie. Spårvagn, Zelda, vin, mat, katter, ryggkliande. Se föregående inlägg. Somnade runt halv sex på morgonen, och det leder oss till...

Fredag: Vaknar först ganska tidigt, redan vid tio, och hittar en lapp på bordet att Nathalie är och dricker kaffe. Ungefär samtidigt som jag läser den kommer hon hem, och vi somnar igen. Vaknar sen närmare ett, men det dröjer till runt tre innan vi sitter i ett soligt kök och äter frukost. Frukost? tänker ni, men ja, man kan äta frukost any time.
Vid fyra hoppar jag på vagnen in till stan, och som på given signal ringer Mimmi precis då, och vi kommer överens om att ses vid Kungsport. Där var det soligt och varmt, och nån himla jeppe stod och spelade musik sjukt högt och nog för att jag kan tycka att det är trevligt, liksom stämningsfullt, så var volymen på tok för hög. Nu låter jag som en tant, men det struntar vi i.
På bussen, hem till Mimmi via pizzerian. Nyttigt det där. Pyjamaspartyt blev istället klänningsparty, och vin intogs, hår klipptes och Notting Hill tittades på. Sen hamnade jag i telefon och spenderar natten på köksgolvet, fortfarande i klänning, och samtalar mig fram till soluppgången. Pirr.

Lördag: Lyckas ju, kanske föga förvånade att försova mig, och vaknar en halvtimme innan jag bestämt att jag ska vara i stan för att träffa Erika. Som ett skott in i duschen, kläder och smink på, och iväg. Vi ses i Brunnsparken, tar vagnen bort en bit, och går sen till Röda Sten. Går runt och ser utställningen, och sitter sedan, på den smått blåsiga, uteserveringen och fikar och diskuterar livet. Tillbaka in mot stan, och hamnar såklart mitt i Göteborgsvarvet, vilket leder till att promenaden från Domkyrkan till Lagerhaus fick gå via Lilla Bommen. Spännande sådant där. Inhandlar födelsedagsblomma, och sen på vagnen tillbaka till Hisingen och Mimmi.
Hennes 25-årsdag ska firas, och det blir en helkväll. Redan vid sex börjar folk strömma in, och jag kände inte en kotte. Men det var inga problem, vin dracks, bröst diskuterades, lesbiska fingrar, och överlag mycket lesbiska vibbar. Rödvin på matta och vägg, självklart, det är ju fest! Skämt och skratt och hörfel och säkert fyra olika personer erbjöd mig att få sova hos dem.
Närmare halv tre på natten går de sista människorna och jag och Mimmi faller i koma. Nästan.

Söndag: Vaknar. Sju. På morgonen. På ett zombieliknande sätt lyckas jag dra på mig kläder, ändå är det första jag tänker när jag kliver ut ur porten för att ta vagnen till stan; 'Har jag trosor på mig?' Kaffe och kanelbulle blir min frukost på tåget, som först är iskallt och sen alldeles för varmt. Hoppar av i ett regnigt Skövde och sen i ett ännu regnigare Tibro. Promenad hem i vätan och det var obeskrivligt skönt att få strippa av sig allt och glida ned i min underbara säng. Som jag saknat den.

Nu hoppas jag på att få sova ett par timmar, innan jag tar mig samman och sticker iväg och jobbar vid två. Är tack och lov regn idag, och det betyder att det lär inte vara så mycket folk. Förhoppningsvis slipper jag kanske jobba till åtta ikväll då. Har haft en sjukt härlig helg, men är lite lätt sliten.
Reflektioner kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0