You and I both loved

Första sommaren i Tibro så fikade jag bara på Candela, men alla andra sommrar har jag jobbat där, både som anställd och ideellt. Igår var första dagen för säsongen, och idag när jag gick runt och grejade så insåg jag varför jag återkommer hela tiden. Det är så sjukt kul! Lite alltiallo sådär, gå runt i trädgården och fylla på påtår till de som fikar, torka bord, diska, svabba golv, fylla på diverse grejor. Ny kassaapparat i år, och jag förstod mig faktiskt på den!
När jag gick runt och vattnade blommorna utomhus kom jag att tänka på den sommaren jag jobbade som fastighetsskötare. Då vattnade jag också blommor. Utomhus. I regnställ. För det ösregnade. Men vi skulle vattna blommor. Har inte tänkt på det på flera år, men idag kom jag ihåg. Vilka konstiga saker man gjort egentligen.

Nu står det mellan att göra tidig kväll och sova, eller ge sig ut och springa. Tränade förut idag, men det var ju bara styrka, och imorgon så går ju loppet och jag har ju fortfarande inte ens sprungit 5km ute. Äh. Jag vet inte. Smärtan i magen gör ju inte direkt heller att man känner sig så pepp.

Jag vill kramas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0