Dialog

- Jag tror det betyder något att jag fått migrän så ofta de senaste veckorna. Det känns så tydligt att det kommer innifrån mig. Yttre faktorer påverkar, det är klart, kaffe och ljud och ljus och droger, men det utlöser det bara. Det som ligger i mig latent hela tiden. Jag fick ju det igår också, kommer du ihåg?
- Ja. Men, vad beror det på? Varför kommer det nu?
- För att jag spänner mig. Oroar mig.
- Vad oroar du dig för?
- För allt. Hur saker ska lösa sig, hur det kommer bli. För att du ska försvinna. För att jag ska sabba något och driva bort dig och att du inte skulle finnas mer.
- Jag är här.
- Ja, nu.
- Vi lever bara nu. I nuet.
- Jag vill det här så mycket. I allt jag gör, vill jag det här. Jag kan inte ens leka med tanken vad jag skulle göra om jag inte skulle vara här, för det finns inget annat. Det finns ingen annan.
- Du...
- Jag vill ge dig allt.
- Du vill ge mig allt?
- Åh, inte personligen, men jag vill att du ska ha allt i ditt liv. Jag vill att vi ska vilja samma sak.
- Vi vill samma sak. Det är dig jag bor med. Jag kommer inte försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0