Just a little while longer

Det går uppåt, framåt, utåt. I det förankrar jag mig inåt, mitt senaste projekt är meditation i soluppgången. Det är härligt, men förlorar lite av magin när det dels är molnigt väldigt många mornar och dels för att jag inte har något fönster som ligger i öster. Tror jag. Men, förutom fördelarna som meditation ger, så är det nog bra för mig att vara vaken då det är ljust. Det ger energi, inbillar jag mig. 
Men just idag är det molnigt och grått. 
Då har jag pjamasbyxor och en deckare och en katt och te och block och pennor, och stannar inne. Det vill säga, fram tills ikväll då jag hoppar iväg likt en flicka på sommarlov till kören. Mer energigivande aktivitet får jag leta efter. 
Numera är jag med i två körer, en på tisdagar och en på torsdagar. 

Jag känner mig lite trög när jag fortfarande förvånas över att det är här jag bor nu. Undrar hur lång tid det egentligen tar att verkligen bo någonstans, att verkligen känna sig som hemma? Men, wherever I lay my cat is my home, eller hur det nu var. 

PLUR! 
(PeaceLoveUnityRespect, för er som inte rejvar)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0