Lilla husmor

(Förtjänar nästan en ny kategori. Om inte en helt egen blogg. Det tål att tänkas på)

Husmor del I
Jag har aldrig greppat det där med middagsbjudningar. Alltså, jag har förstått konceptet, men aldrig riktigt fått till det i praktiken. Men en dag, när vi i sann par-anda gick på Möllan och köpte grönsaker (jag har faktiskt en korg med mig när jag handlar grönsaker) , fick Clara en spontaninbjudan till middag samma kväll.
Sen vet jag inte riktigt hur det gick till, men helt plötsligt stod jag där i det varma ångiga väldoftande köket, duschad, osminkad, och halvt påklädd, med en handduk runt håret.
Rotfrukter i ugenen.
Äppelkakan väntande.
Vegetariska snitslar i pannan.
Vaniljsåsen vispad.
Den kalla såsen till maten ihopblandat.
Och i sann husmorsanda gick allt strålande. Tända ljus överallt, maten blev kanon, Clara fick med sig resterna av äppelpajen hem, Daniel tog disken. Bara det, att slippa diska, var värt all slit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0