Livrädd att fastna här

Okej, jag flyttstädar. Med slutsatsen att jag faktiskt egentligen sitter här och skriver blogg, så städar jag ju inte alls. På något vis har mina kära föräldrar lyckats packa bort sladden till radion, och det är med den förevändningen som jag är hos dem för att hitta den.
Tanken är att det blir roligare att städa med p3 i bakgrunden.
Jag vet inte sanningshalten i detta, eftersom det inte är så roligt att städa alls. Dessutom är det ju fortfarande kvar en del möbler. Måste organisera bort dem. Samt få bort maten i frysen. Och slänga skräp.
Borde nog skriva en lista.

Men nu är det ändå i slutskedet, hela den här flytthistorien. Mina lådor och kartonger står i Malmö, lägenheten är i princip tom och adressändringen går igenom om ett par dagar. Efter inlämning av nycklar och inskrivning på skolan så är det klappat och klart.

I helgen var mina föräldrar nere i Malmö, dels för att lämna saker, dels för att umgås. Jag är stolt över att säga att det gick strålande! Middag lördag kväll på en underbar liten restaurang, och shopping på söndagen.
Daniel och jag köpte färg och spackel, blommor och jord och hyllplan och massa annat plock. Sånt som är smidigt att inhandla när man för en gångs skull har tillgång till bil. Och föräldrar som snällt sitter och väntar utanför kassorna på att vi ska bli klara.

Nu är det som sagt städning.
Jag har ungefär 25 timmar på mig innan tåget går ned, hem, igen.

Kommentarer
Postat av: ida

när får man träffa dig nästa gång? och vad händer? har du hittat ett plejs i malmö eller bor du hos the D-man?

2008-09-01 @ 12:47:14
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: ida

detsamma. tänk att det faktiskt går bra med kärleken ibland, det är då inte ofta. men vi hörs, puss och ha det jättebra.

2008-09-02 @ 14:41:31
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0