Sjung, mitt hjärta, sjung

Ofta uppstår det ett glapp i mitt liv. Glappet mellan attt drömma/fantisera/planera, och att utföra. Att göra något helt nytt, särskilt om jag är ensam, tar emot lite. Jag får sätta in en seriös övertalningskampanj för mig själv, för att faktiskt göra det.
Igår var ett sådant tillfälle.
Häromdagen såg jag en lapp om en kör, och jag hade anmält mig, och det skulle vara igår kväll, det hade jag planerat in. Sen fick jag kalla fötter och det var så när att jag skippade att gå dit. Men, jag tog mig i kragen, promenerade Amiralsgatan ned och...
Det var så roligt!
Jag hade helt glömt bort exakt hur roligt det är att sjunga i kör, och hur glad jag blir. Hur mycket energi jag får! Idag har jag lite träningsvärk i halsen, men är så himla pepp inför nästa vecka. En bra körledare, lagom många personer och lagom utmanande.

Och imorgon är det rejv ute på nån herrgård utanför Sjöbo. Så ikväll ska jag baka matmuffins att ta med, för imorgon är det dessutom parad på dagen som vi ska gå i. Och nästa vecka är det Regnbågsfestivalen! Wey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0