Chattanooga Choo Choo

Jag tycker faktiskt inte att det gör något att vakna klockan sju på morgonen, bara för att gå upp och tvätta. Särskilt inte när det är så ljus och ljummet ute att jag lite grann glömmer att det inte ens är maj ännu. Jag har ännu mindre emot det när hela dagen går åt för att förbereda resa ut på landet.

Brödet står i ugnen. Sovsäckarna är hämtade från källaren. Gummistövlarna framtagna.

Valborg ska firas på Vägs Ände. Det finns tydligen ett ställe som heter så, och det lär vara någon mysig tradition att träffas där, just den här helgen. Mitt ute i ingenstans, liveband (PuleJam!), härliga människor och äventyr i skogen (därav gummistövlarna). Så idag ska jag alltså:

Städa (så det är fint när man kommer hem)
Bädda rent sängen (dito)
Duscha (så att jag är fin när jag åker)
Packa sovsäckar, gummistövlar, tjock tröja, bröd, dansbälte och lite annat diverse.
Äta lunch
Göra mig snygg
Åka till Ystad och hämta bil
Åka till Katja och äta middag och förfesta
Åka till Vägs Ände och se till att bli lite sväng
Ha roligt hela natten och förhoppningsvis somna i solen imorgonbitti, i Daniels famn och skogsdofter runt om.

Och egentligen borde jag öva in lite valborgslåtar. Typ 'Vintern rasat ut'. Det skulle vara nåt det!

Glad vår allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0