Reflektion

Det här med kontaktnät. Att känna folk i sin närhet, att ha folk att vända sig till, att umgås med och att utbyta energier med. Det är liksom viktigare än vad man kan tro. När jag bodde i Skövde/Tibro tänkte jag inte så mycket på 'kontaktnät', jag tyckte mest att de flesta av mina vänner bodde i Göteborg. Men kontaktnät är ju även familj, och bekanta, och folk man hälsar på i affären, gamla klasskompisar osv.

Att flytta till en ny stad har självklart varit en utmaning på många sätt, och jag inser nu vilken tur jag har haft som kommit in i de kretsar jag har. Mycket tack vare Daniel, eftersom det är via honom, men jag har faktiskt ansträngt mig för att skapa en egen relation till folk runt omkring mig. Utöver det har jag dessutom ansträng mig för att hitta vänner på annat håll, som bara är 'mina'.

I fredags var det fantastiskt skönt att bara kunna ringa ett samtal när vi båda var för sjuka för att gå ut, men behövde påfyllning på alla möjliga håll. Några timmar senare stod det en påse utanför dörren och våra liv var räddade. Nästan, det kändes ungefär så.

Att ha folk omkring sig. Att bygga bra relationer. Att be om hjälp när man behöver det. Att i sin tur ställa upp för andra. Det är good shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0