Snart på andra sidan

Inte trodde jag att nyårsafton skulle firas i pyjamas, nerbäddad i sängen med feber och spyhink på golvet, som dessutom användes mer frekvent än jag hade velat. Men, influensan invaderade först mig, och sen även Daniel. Jag har ju ett par dagars försprång så nu känner jag mig nästan fit for fight.

Eller nä. Men jag har ingen feber längre och börjar få tillbaka energin. Inte illa. Så min plan idag är att göra spenatsoppa. Det är gott. Och nyttigt.
Åh, på tal om soppa, jag fick en stavmixer i julklapp! Därav gjorde jag potatis- och putjolökssoppa...öh. Innan jag blev sjuk, så i förra veckan typ. Hursom, den blev så fantastiskt god och nu leter jag efter recept där man behöver använda stavmixer. Vilket verkar innebära mycket soppor, och då är det en himla tur att jag tycker om soppa.

I övrigt tänker jag mycket, men har ingen riktig styrsel. Är som att jag ändå inte riktigt får kontakt med mina egna tankar. Försöker på alla sätt och vis, med alla verktyg jag har. Inte ens tarot fungerar och det brukar hjälpa att dra fram tankegångar. Kanhända är det bara febern som saboterar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0