Den lilla djävulen

De sista veckorna har jag övat på mindfullness, bland annat genom att skriva en dagsutvärdering varje dag. Det har hjälpt mig att fokusera och vara nöjd med det jag gör idag istället för att tänka på vad jag ska göra om en vecka, vad jag borde gjort eller vad jag missat. Detta har gått över förväntan bra, men ibland så händer saker som gör att det är svårt att stanna här och nu.
Som stora livsomvälvande händelser.
Sånt som kommer påverka en stor del av ens vardag.
Då kommer den där lilla djävulen som gör att jag sitter och tänker mer på vad som kanske kan komma att hända om tre månader, sex månader, hur kommer det egentligen bli vid jul? Ja. Att gå händelserna i förväg helt enkelt.

Annars är det väldigt fint just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0