Ljus i vårt hus

Jäklar vad det tar på en att promenera runt i affärer när man inte är helt kry. Men ändå var det en väldigt trevlig eftermiddag. På IKEA gjorde vi som vi alltid gör när vi är där; går på visningsvåningen och tittar, tar en mat/fikapaus, går ner på bottenvåningen och plockar på oss allt vi bestämt oss för att handla.

Egentligen åker vi till IKEA främst för de sjukt billiga och bra värmeljusen. Vi använder en hel del, och det är mysigt och allt det. Men idag gick det lite till överdrift tror jag. Vi kom hem med sju paket värmeljus.
Det är 700 stycken.
Tre doftljus.
Och tio färgade teljus.

(Och en filt, en kudde, kökshanddukar och kuddvar, en plastlåda)

Sen åkte vi till världens bästa skola (Hermods) och världens bästa syo (Lena). Smärtfritt kunde jag stryka naturkunskapen den här terminen och bara läsa historia och geografi. Samtidigt passade jag på att fylla i ansökan till nästa termin, smidigt värre. Så från och med första augusti till och med...ja, någon gång i december ska jag läsa; psykologi b, företagsekonomi a, marknadsföring och engelska c. Tjoho på den!

Vi avslutade hela rundan med Myrorna, där jag ganska ofta funderar på att vissa saker nästan känns dyrare där trots att det är second hand. Det är väl kanske det att man ofta kan hitta nya grejor för bara någon tia mer på typ H&M. Men jag hittade en hög böcker, och det är ju guld.

Nu är det mat och plugg som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0