Höstlöv och fönsterlister

Jag har verkligen fått omdefinera min bild av vardag. För jag tänkte mig att vardag var när det liksom var samma rutiner varje dag, som sedan bröts med den magiska helgen. Ett måndag till fredag-tänk, något ganska grått och fyllt med olika måsten.

Men, sedan jag inte längre tror på måsten är alla dagar vardag. Och helg. På samma gång. Idag är det vardag så tillvida att jag är uppe först (vilket är vanligast) och jag har hunnit dricka te, läsa bok, spela Farmville, äta gröt, läsa bloggar och kolla mejl. Både Daniel och Grisen ligger och sover, och just nu kretsar hela livet kring den säng där vi alla är nerbäddade.

Igår var det också vardag, fast en helt annan. Igår var det fixardag och vi tvättade och bytte fönsterlister i sovrummet. Dessutom möblerade vi om i vardagsrummet, hunger-bråkade, och lagade världens godaste höstgryta. Nej, jag ljuger, jag har ätit godare. Men den var god och mättande och efter dusch och godislek tittade vi på film och somnade mellan våra nya ekologiska lakan.

Nu är ju frågan; träna eller icke träna idag?
Sen kommer ju mamma också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0