Kulturlivet?

Jag har ett litet hatkärleks-förhållande till att mina dagar aldrig ser likadana ut. Som när jag skrev om vardag förra inlägget. Igår levde jag kulturlivet, idag finns det ingen riktig etikett.

Med de kontakter man har, så fick jag en fribiljett (läs; ingen faktiskt biljett, utan blev insläppt gratis bara) till teaterföreställningen Gökboet i Lund igår. Detta var tänkt som en föreställning främst för skolorna, så den gick således klockan tio på morgonen. Så dagen efter ljudcirkeln, som alltid innebär att vara uppe väldigt sent, gick jag upp klockan sju och åkte till Lund för att gå på teater. Väldigt kulturellt.

Sen lunchade jag med min vän, och hade ett GU möte för att sedan åka tillbaka till Malmö. Där hann jag kasta i mig lite käk innan vi stack iväg till Inkonst och Doc Lounge.

Där visades filmen Bananas, och som ett litet 'förband' till det spelade finfina Jamin med sitt crew. Satt och sjöng med i alla låtar och kände mig väl inte så kulturell just då, men efteråt, när vi tittade på filmen och sen fick höra regissören prata om den...ja, då fanns den där. Kulturen.

Idag har mera varit te i sängen, förmiddagslur, korsord, lite jobb, sätt ihop skrivbord, läsa bloggar och svara mejl. Och ikväll ska jag träna aerobics med Klara. Vart tog kulturlivet vägen?
Inte ens pluggat har jag gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0